پدربزرگ 88 ساله ی نابینا و ناشنوا حرفه موسیقی خود را در یوتیوب آغاز کرد!

بری موریس

وقتی که بری موریس (Barry Morris) درس های موسیقی را در سن 84 سالگی شروع کرد، هیچگاه فکر نمی کرد که تا این حد معروف شود. ولی حالا این مرد 88 ساله، که نابینا و ناشنوا هم هست، از زمان بارگذاری کلیپی در یوتیوب با نام Barrys Isolation Blues (آهنگ Isolation Blues بری) طرفداران زیادی را برای خود، جمع کرده است. آقای موریس در این باره می گوید: "نمی خواستم آهنگ اینقدر معروف بشه، ولی می دونستم قراره آهنگی بسازم که هم محبوب باشه هم مردم رو خوشحال کنه"

تجربه ی بودن در قرنطینه در زمان بازنشتگی و در روستایی در ساحل New South Wales استرالیا، به او برای نوشتن این آهنگ، الهام بخشیده بود.

او می گوید: "من نمیتونستم هیچ جا برم. همچنین کسی نمی تونست بیاد و با من ملاقات کنه. بنابراین من وقت زیادی برای فکر کردن داشتم. نمی خواستم به کسانی که دوستان یا آشناهاشون به کرونا مبتلا بودند یا بر اثر اون جانباخته بودند، توهینی کرده باشم. بنابراین روی بخش مثبت قرنطینه تمرکز کردم."

تکیه بر فناوری

هنرستان موسیقی Northern Rivers در یادگیری خواندن نت های موسیقی و نواختن گیتار به آقای موریس کمک کرده است. در واقع با سمعک های قوی که توسط او پوشیده می شوند و به میکروفونی در یقه معلمش وصل می شوند، ارتباط برای او ممکن می شود.

این پدربزرگ 88 ساله می گوید: "نمی تونم بگم که هرکس دیگه ای هم که موسیقی رو شروع کرده باشه، خیلی سریع به جایی که من رسیدم برسه. چون خیلی به من کمک کرده اند." همچنین آموزگار او، جرمی وایت، درباره ی استقامت آقای موریس می گوید: "او در بین تمام شاگردانم، بهترین نگرش را دارد. او همیشه سر وقت است، خیلی مهربان است و بسیار تمرین می کند."

خانواده اهل موسیقی

همچنین فرزندان آقای موریس هم در گرفتن آن کلیپ، به او کمک کرده اند. آقای موریس، پدر پنج فرزند، می گوید که در هنگام بزرگ شدن فرزندانش هیچگاه وقتی برای یادگیری موسیقی نداشته است، ولی او مطمئن شده که تمام آنها نواختن ساز را یاد می گیرند. او گفته: "ما فکر کردیم که کسانی که موسیقی کار می کنند، افراد عالی ای هستند. بنابراین ما می خواستیم که فرزندانمان هم با افراد عالی ای بزرگ شوند. همچنین خیلی دلم میخواست آنها یک گروه موسیقی کلاسیک کوچک درست کنند."

اما به جای گروه موسیقی کلاسیک، پسرش، دیو موریس، در یک گروه موسیقی راک محبوب دهه 1980 میلادی با نام Celibate Rifles فعال بود. دخترش کیت هم یک موسیقی دان است.

خوشحال کردن مردم

آقای موریس گفته که امیدوار است با برداشته شدن قرنطینه های کرونا، بتواند به اجراهای زنده بازگردد. پیش از کووید 19، او برای خانه ی سالمندان می خواند و می نواخت. او در این باره می گوید: "بهترین بخش ماجرا وقتی بود که می فهمیدی زندگی دیگران را کمی شادتر کرده ای. این برای من خیلی بهتر از فکر کردن به این بود که خوب آواز خواندم یا نه. "

بن مایه: ABC News

فرزندان بری موریس
به اشتراک بگذارید:

مطالب پیشنهادی


چهلم استاد شجریان
استاد محمدرضا شجریان
روز 27 آبان ماه، مصادف با چهلمین روز درگذشت ا...

1 دیدگاه درباره ی این خبر


. برای ثبت دیدگاه خود درباره ی این خبر، وارد حساب کاربری خود شوید.


mohsen mohsen :
داستان این پیرمرد 88 ساله رو که خوندم، شاید بشه گفت خیلی بیشتر به زندگی امیدوار شدم
1399/12/26